
Докторске академске студије Биологија трају 3 године (6 семестра) и изводе се кроз предавања, СИР, менторски рад и испите.
Укупан број часова активне наставе у школској години износи 600. Структуру ДАС Биологија чине:
• 3 обавезна предмета (Методологија-научно истраживачког рада, Статистичке методе у истраживањима и Експерименталне методе у биолошким истраживањима) који се реализују кроз предавања;
• 3 обавезна СИР, Одбрана пројекта докторске дисертације, Израда научног рада за објављивање у часопису са SCI листе и 1 одбрана докторске дисертације, који се реализују кроз часове СИР;
• 4 изборна предмета. За две изборне позиције понуђена су по 5 предмета, док су за остале две понуђена 6, односно 4 предмета. Свака изборна позиција је предметно специфична и садржи предмете из ужих научних области, од којих студент бира 1 предмет.
Кроз обавезне предмете студенти се оспособљавају за експериментални рад и употребу методологије у обради, анализи и тумачењу резултата, док изборни предмети омогућавају студентима стицање специфичних компетенција за изабрану ужу научну област биологије.
Сврха ДАС Биологија је образовање кадрова оспособљених за водеће и најсложеније послове у области биологије, за самосталнно руковођење оргиналним и научним истраживањима, за критичку евалуацију сопственог и туђег рада, који ће знањем, залагањем, радом, имплементацијом и развојем нових знања и поступака активно допринети развоју науке, интеграцији наше земље у европски и светски истраживачки простор и развоју целокупног друштва.
Реализацијом ДАС Биологија формирају се кадрови компетентни за допринос развоју региона кроз имплементацију националних и међународних научних пројеката и развојних програма, кроз високо образовање младих, промоцију научних знања и подизање научне свести код опште популације.
Општи циљ ДАС Биологија је образовање Доктора наука – биолошке науке, који поседује врхунска теоријска и практична знања из ужих научних области биологије (Биохемија, Анимална и хумана физиологија), академске вештине и креативне способности за преузимање водећих позиција у универзитетској настави, научно-истраживачкој делатности и у областима где су примењива знања из биохемије, анималне и хумане физиологије.
Специфични циљеви ДАС Биологија односе се на стицање знања, развој вештина, способности и ставова:
– Образовање стручњака из ужих области биологије, као што су Биохемија, Анимална и хумана физиологија, преносом врхунских теоријских и практичних знања неопходних за бављењем научно-истраживачким радом;
– Оспособљавање студената за примену савремених научно-истраживачких вештина и техника у решавању кључних проблема, проширивању и редефинисању постојећег знања у складу са савременим правцима развоја науке у области биохемије, анималне и хумане физиологија;
– Оспособљавање студената за самостално дизајнирање и имплементацију научних истраживања на основу анализе и вредновања савремених научних резултата и достигнућа у области биохемије, анималне и хумане физиологије;
– Оспособљавање студената за примену комуникацијских вештина у објашњавању, критици и презентовању резултата истраживања широј научној заједници, као и у писању научних радова;
– Оспособљавање студената за тимски рад и преузимање лидерских позиција у управљању интердисциплинарним и мултидисциплинарним пројектима на локалном и међународном нивоу;
– Подстицај развоја научног и професионалног интегритета, иновативности, креативности и преданости код студената у развоју нових идеја и концепата у циљу редефинисања и унапређења постојећих научних знања у области истраживања;
-Подстицај развоја предузимљивости и спремности студената за успостављање националне и интернационалне сарадње у научно-истраживачком раду и унапређењу сопствених научних компетенција;
-Подстицње студената за примену етичких стандрда у научно-истраживачком раду и професионалном окружењу, као и за развој система вредности и свести о улози и значају доктора наука за развој науке и друштва у целини.
Компетенције стечене савладавањем ДАС Биологија омогућавају студентима обављање делатности и даљи професионални развој у науци, образовању, здравству, привреди и јавном сектору.
Опште компетенције:
– самостално решавају практичне и теоријске проблеме, организују и реализују научна/развојна истраживања;
– аплицирају и имплементирају међународне научне пројекате;
– разумеју и примењују најсавременија постојећа знања;
– критички мисле, делују креативно и независно;
– поштују принципе етичког кодекса добре научне праксе;
– комуницирају на професионалном нивоу у саопштавању научноистраживачких резултата на научним конференцијама и у научним часописима;
– доприносе редефинисању постојећих и развоју нових знања.
Предметно-специфичне компетенције:
– темељно познаје и разуме теоријска и практична знања у ужој научној области;
– способан је за решавање проблема уз употребу научних метода и поступака;
– повезује основна и специфична знања и примењује та знања;
– прати савремена научна достигнућа;
– вешт је у примени знања у фудаменталним/применљивим истраживањима;
– употребљава информационо-комуникационе технологије у овладавању знањима.
Исходи учења
– Поседује врхунска теоријска и практична знања из уже научне области Биохемија/Анимална и хумана физиологија;
– Примењује савремене научноистраживачке вештине и технике у решавању кључних проблема, проширивању и редефинисању постојећег знања у складу са савременим правцима развоја науке у области биохемије, анималне и хумане физиологија;
– Примењује вештине комуникације у објашњавању, критици и презентовању сопствених резултата истраживања широј научној заједници;
– Испољава научни и професионални интегритет, иновативност, креативност и преданост у развоју нових идеја и концепата кроз вредновање сопственог и туђег рада и достигнућа;
– Доприноси развоју науке кроз дизајнирање и имплементацију нових, оргиналних научних истраживања на основу анализе и вредновања савремених научних резултата и достигнућа;
– Способан је за тимски рад и за преузимање лидерских позиција у управљању локалним и међународним интердисциплинарним и мултидисциплинарним пројектима, као и за иницијативу у успостављању националне и интернационалне сарадње у научноистраживачком раду и унапређењу сопствених научних компетенција;
– Поштује принципе етичког кодекса добре научне праксе.
На ДАС Биологија могу да се упишу сви кандидати који имају завршене МАС из биологије или сродних научних области са сакупљених 300 ЕСПБ и најмањом просечном оценом 8.00 током студија, магистри и специјалисти биолошких и сродних научних области.