Studijski program treba prevashodno da osposobljava kadrove za razvijanje i primenu savremenih modela programa u energetskoj efikasnosti, obnovljivim izvorima energije i zaštite životne sredine, što čini važnu komponentu u razvoju savremene energetike. Pri tom se polazi od toga da:
* obrazovanje treba da pruži mogućnost izbora zanimanja i zaposlenja,
* osposobljavanje studenata da samostalno prate, stiču, razvijaju i primenjuju savremena naučna i stručna dostignuća,
* pružanje mogućnosti svršenim studentima, da se, nakon završetka diplomskih akademskih studija, upišu na doktorske akademske studije.
Ishodima studija predloženog Programa treba da se obezbedi:
* sticanje teorijskih i praktičnih znanja potrebnih na tržištu radne snage u oblasti energetske efikasnosti, obnovljivih izvora energije i zaštite životne sredine,
* zadovoljavanje potreba privrede, javnih i privatnih preduzeća, državnih institucija i lokalnih samouprava za stručnjacima u oblasti energetske efikasnosti, obnovljivih izvora energije i zaštite životne sredine,
* unapređivanje nivoa i raznovrsnosti ponude visokoškolskog obrazovanja u Republici Srbiji, takvo obrazovanje koje studentu omogućuje mobilnost na obrazovnom prostoru tokom studiranja i svetskom tržištu nakon toga.
Studijski program za master akademske studije Energetske efikasnosti, obnovljivih izvora energije i zaštite životne sredine obezbeđuje kvalitetno studiranje i obrazovanje kadrova, koji će moći da odgovore izazovima savremene nauke kroz:
* permanentno praćenje aktuelnih naučnih tokova i dostignuća i prenos znanja studentima kroz savremene nastavne planove i programe,
* omogućavanje prenošenja savremenih znanja, metoda i naučnih tehnika koje se primenjuju u razvijenim svetskim, pre svega evropskim, univerzitetskim centrima.
Kroz teorijsku i praktičnu nastavu studenti treba da se osposobe da svoja znanja mogu po završetku studija uspešno da implementiraju u oblastima energetike i za samostalno obavljanje naučnoistraživačke delatnosti u oblasti energetike, kao i srodnih disciplina. U toku svakodnevnog rada studenti će nakon završetka Studijskog programa biti sposobni da modeliraju nove programe, da ih proveravaju i da valorizuju efekte njihove primene u radu s različitim kategorijama korisnika.
Ključni ciljevi master akademskih studija Energetske efikasnosti, obnovljivih izvora energije i zaštite životne sredine su da studente osposobe za:
* razvijanje i održavanje ličnih i profesionalnih etičkih standarda prakse,
* samostalno i kontinuirano sticanje znanja potrebnih za kompetentno obavljanje prakse u različitim profesionalnim kontekstima,
* samostalno uočavanje teorijskih i profesionalno relevantnih problema i koncipiranje i sprovođenje istraživanja u vezi sa definisanim problemima,
* primenu savremenih tehničko-tehnoloških metoda i tehnika u svrhu rešavanja različitih profesionalnih problema,
* integrisanje teorijskog i praktičnog znanja,
* profesionalno komuniciranje sa klijentima u svrhu dijagnostifikovanja njihovih problema, zastoja, zahteva i potreba.
Opis opštih i predmetno-specifičnih kompetencija studenata
Ostvarenje ciljeva studijskog programa – obrazovanje visoko stručnih kadrova iz oblasti energetske efikasnosti, omogućuje viši nivo struke, kao i razvoj nauke u oblasti energetske efikasnosti obnovljivih izvora energije i zaštite životne sredine.
Mogućnosti poziva (kompentencije)
Master energetske efikasnosti, obnovljivih izvora energije i zaštite životne sredine može raditi samostalno ili u državnim ili privatnim ustanovama.
Stručni akademski naziv: Master inženjer energetske efikasnosti, obnovljivih izvora energije i zaštite životne sredine.
Master energetske efikasnosti, obnovljivih izvora energije i zaštite životne sredine nakon diplomiranja osposobljen je da:
* sagledava osnovne teorijske, metodske i praktične implikacije različitih teorijskih sistema i modela,
samostalno uočava probleme, apstrahuje ih i definiše na način koji omogućava naučno ili stručno istraživanje,
* planira, dizajnira i sprovodi istraživanja u različitim oblastima energetske efikasnosti,
* precizno koncipira nalaze svojih i tuđih istraživanja i na kompetentan način ih saopštava akademskoj javnosti u usmenoj ili pismenoj formi,
* ostvaruje timsku komunikaciju i preuzima organizatorsku i voditeljsku ulogu u timskom radu,
* pokazuje senzibilitet za etičke dileme i pronalazi rešenja u skladu sa opštim moralnim principima i etičkim kodeksom struke,
* razume i primenjuje saznanja iz energetske efikasnosti za planiranje i sprovođenje intervencija u različitim oblastima tehnike,
* razume i primenjuje principe konstrukcije, administracije, obrade, interpretacije i evaluacije neophodnih mernih instrumenata.