![Pharmacist-Wallpapers-Top-Free-Pharmacist-Backgrounds-.jpg Pharmacist-Wallpapers-Top-Free-Pharmacist-Backgrounds-.jpg](http://www.dunp.np.ac.rs/lat/wp-content/uploads/elementor/thumbs/farmacija2-pv4xtdycj2pas7v5a5axuuwwretd2y6zbv0cvmgazw.jpg)
Integrisane akademske studije – Farmacija za sticanje akademskog naziva magistar farmacije se ostvaruju u toku pet godina i izvode se u deset semestara sa ukupno 4050 časova nastave. Nastava se izvodi u obliku teorijske nastave, praktične nastave, praktični rad studenata u laboratorijama, seminara i seminarskih radova, terenske nastave, tematskih radionica, stručne studentske prakse i mentorski vođenog istraživačkog rada studenata koji je u funkciji izrade diplomskog rada. Od ukupnog broja časova 3390 časova obuhvata aktivnu nastavu, od čega na predavanja otpada 1695, na praktičnu nastavu 1455, a na studijsko istraživački rad 240 časova. Preostalih 660 časova čine ostale časove. U okviru ostalih časova predviđena je stručna praksa 1 i 2 u ukupnom trajanju od 600 časova, dok 60 ostalih časova pripada izradi i odbrani završnog rada. Obim studija je izražen ukupnim brojem ESPB bodova i iznosi 300 ESPB. Implementacija ESPB izvršena je prema nemodularizovanom sistemu (predmeti mogu imati različit broj bodova tako da je ukupan broj bodova u jednoj akademskoj godini 60). Broj bodova za svaki predmet određen je u odnosu na postavljene zadatke koje student treba da obavi kako bi ostvario cilj i ishod učenja. Student ostvaruje bodove predviđene za predmet nakon položenog završnog ispita.
Studijski program integrisanih akademskih studija Farmacija, baziran je na Zakonu o visokom obrazovanju Republike Srbije, principima evropskog visokog obrazovanja koji su sadržani u Bolonjskoj deklaraciji, stavovima i preporukama internacionalnih stručnih i akademskih udruženja iz oblasti farmacije i, pre svega, potrebama društva za visokoobrazovanim kadrovima koji mogu da prate brz razvoj struke, nauke i prakse u oblasti farmacije.
Osim dobrog poznavanja veština u pružanju zdravstvenih usluga kroz timski rad , ovaj studijski program osposobljava kadar za organizaciju rukovođenja službom, počev od rada u apotekama, do visoko stručnog rada u proizvodnji i kontroli farmaceutskih proizvoda.
Ovaj studijski program promoviše principe koji su opšte prihvaćeni od strane stručnih i akademskih zajednica u razvijenim zemljama:
– racionalizacija i modularizacija nastavnih programa,
– implementacija ESPB,
– uvođenje novih tipova nastave i novih metoda nastavnog procesa,
– insistiranje na kontinuiranom radu studenata,
– uvođenje mehanizama kontrole kvaliteta nastavnih programa i metoda nastavnog procesa,
– učešće studenata kao partnera u obrazovnom procesu.
Posle završenih integrisanih akademskih studija Farmacija, diplomirani student stiče akademski naziv magistar farmacije (Mag. Farm.), koji je u skladu sa Listom stručnih, akademskih i naučnih nazina koju je doneo NSVO („Sl. glasnik RS“, br. 53/2017, 114/2017, 52/2018, 21/2019, 34/2019, 6/2020, 24/2020, 152/2020, 10/2021 i 48/2021). Magistar farmacije je kvalifikovan je za obavljanje farmaceutske zdravstvene delatnosti nakon obavljenog pripravničkog staža i položenog stručnog ispita shodno odredbama Pravilnika o pripravničkom stažu i stručnom ispitu zdravstvenih radnika i zdravstvenih saradnika (Sl. glasnik RS br. 33/19).
U definisanju ishoda učenja Državni Univerzit u Novom Pazaru poštovao je sledeća načela:
Ishodi učenja studijskog programa Integrisane akademske studije Farmacija povezani su sa Dablinskim deskriptorima
Kompetencije koje studenti stiču tokom obrazovanja usaglašene su sa ishodima učenja studijskih programa zemalja EU i u skladu su sa stndardima i direktivama međunarodnih profesionalnih udruženja (Directive 2005/36/EC and Directive 2013/55/EU of the European Parliament and of the Council on the recognition of professional qualifications)
Sistem i način ocenjivanja usaglašen je za svaki predmet tako da omogućava postizanje ishoda učenja određenog predmeta ili modula kao strukturne jedinice kurikuluma.
Razvoj strategije nastave i učenja usmeren je na postizanje ishoda učenja.