Studijski program drugog stepena predstavlja ekstenziju obrazovanja menadžera i stručnjaka drugih profila angažovanih u upravljanju u oblasti visokog obrazovanja. U tom smislu, nastava drugog stepena koncipirana je tako da se u prvom semestru koncentriše na aspekte opštih znanja, dok u drugom, kroz izbor jednog od izbornih predmeta i izradu diplomskog rada, student ima priliku da se fokusira na jednu od tema i oblasti koja ga posebno interesuje.
Osnovna svrha Studijskog programa diplomskih akademskih studija menadžmenta u visokom obrazovanju jeste sticanje obrazovne osnove, profesionalne kvalifikacije u skladu s potrebama na tržištu rada, kao i priprema studenata za dalje stručno-naučno usavršavanje na različitim specijalističkim i doktorskim studijama iz oblasti menadžmenta ili srodnih oblasti. U nedostatku srodnih studijskih programa, ove studije mogu biti od koristi i nastavnicima / direktorima / administrativnom osoblju u drugim obrazovnim ustanovama.
Osnovni cilj predloženog Studijskog programa jeste sticanje odgovarajućeg visokog obrazovanja u oblasti menadžmenta u visokom obrazovanju. To podrazumeva osposobljavanje studenata za sticanje, razvoj i primenu naučnih, stručnih i umetničkih dostignuća iz oblasti menadžmenta, ali i sistema visokog obrazovanja.
Ovaj program ima za cilj da studentima pruži solidnu osnovu za analitički i kritički pristup procesima promena na svim relevantnim nivoima u oblasti visokog obrazovanja. To su procesi:
* skorašnjeg (ponovnog) otkrivanja visokog obrazovanja kao krucijalnog sektora održivog socio-ekonomskog razvoja i jačanja kulturološke svesti,
* rastućeg uticaja globalizacije i ekonomske liberalizacije visokog obrazovanja,
* rastuće pažnje koja se posvećuje kvalitetu nastavnog procesa, istraživanja i drugih usluga, na nacionalnom i međunarodnom nivou.
Studijski program posebno akcentuje pitanja provere i razvoja kvaliteta u visokom obrazovanju, kao i ostvarivanja evropskih standarda u ovoj oblasti.
Savladavanjem Studijskog programa student stiče sledeće opšte sposobnosti:
* visokorazvijene veštine komuniciranja – usmeno i pismeno;
* sposobnost aktivne primene IC tehnologija
* komunikacija i saradnja u timskom radu, kao i sa različitim akterima iz društvenog užeg i međunarodnog okruženja;
* prezentacija rezultata istraživanja na svima razumljiv i dostupan način;
* kapacitet za učenje tokom čitavog života;
* odlučnost i odgovornost u donošenju odluka i efikasnost u sprovođenju procedura.
Student takođe stiče sledeće predmetno-specifične sposobnosti:
* da poznaje i razume sisteme, institucije i principe struktuiranja nastavnih programa u visokom obrazovanju,
* da primeni osnovne koncepte, teorije i disciplinarne principe iz oblasti istraživanja visokog obrazovanja u praksi,
* da analizira i razume ulogu upravljanja i razvoja kvaliteta u visokom obrazovanju.