
Studijski program Vaspitač u predškolskim ustanovama je koncipiran kao program formalnog obrazovanja vaspitača dece predškolskog uzrasta na 1. stepenu akademskih studija, u trajanju od četiri školske godine, kroz 8. semestara (240 ESPB). Student završava studije izradom i odbranom završnog rada i stiče zvanje Diplomirani vaspitač. Ovaj studijski program koncipiran je tako da udovoljava zahtevima razvoja savremenog obrazovanja, a to znači da se vodilo računa o tome da bude u skladu s bolonjskim procesom, a time je i kompatibilan s istorodnim studijskim programima evropskog obrazovanog prostora. Svi predmeti su jednosemestralni. Student bira u svakom semestru, od ponuđenih predmeta datog područja, jedan izborni predmet.
Osnovna svrha programa Vaspitač u predškolskim ustanovama je da se, shodno potrebama društva obezbedi odgovarajuća priprema studenata za složenu i odgovornu profesiju Vaspitač u predškolskim ustanovama. Naime, svrha ovog studijskog programa je osposobljavanje budućih vaspitača za rad u predškolskim ustanovama i omogućavanje budućim vaspitačima sticanje profesionalnih znanja i stručnih veština neophodnih za kvalitetno i profesionalno obavljanje profesionalnih zadataka, shodno aktivnostima koje predviđa katalog radnog mesta za vaspitača u predškolskim ustanovama. Svrha studijskog programa je da kroz predmetne sadržaje i pedagošku praksu kod studenata, budućih vaspitača, razvije kompetencije za holistički, humanistički i demokratski pristup detetu, uz poštovanje specifičnosti i prava deteta, a zarad njegovog maksimalnog razvoja i ostvarivanje dobrobiti kroz igru kao vodeću aktivnost.
Opšte sposobnosti se odnose na analize, sinteze, kritičkog promišljanja, predviđanja, istraživanja i refleksije usvojenih znanja i razvijenih sposobnosti u vaspitno-obrazovnu praksu, uz pozitivnu komunikaciju i saradnju sa porodicom i lokalnom zajednicom. Student se osposobljava za pristup praksi predškolskog vaspitanja i obrazovanja uz integrisanje znanja iz različitih oblasti i njihovu primenu, a realizuje/učestvuje i u ostalim delatnostima kao što su: ishrana, nega, preventivna-zdravstvena i socijalna zaštita dece predškolskog uzrasta. Studenti stiču kompetencije koje su izražene u dimenzijama znanja, umenja i vrednosti, shodno zahtevima izraženim u Pravilniku o osnovama programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja – Godine uzleta i Pravilniku o standardima kompetencija za profesiju vaspitača i njihovog razvoja.