Математика (ОАС)
Основне академске студије математике трају 4 године (8 семестара). Студенти стичу знања и вештине из области математике применљивих у образовним институцијама основног и средњег образовања и у образовно-научним институција.
Студијски програм Oсновне академске студије Mатематикa има јасно дефинисану сврху:
– образовање студента за јасно препознавање и дефинисање професије везано за математику у савременом друштву,
– стицање компетенција за рад на пословима наставе у основном и средњем образовању,
– стицање знања из математике која су неопходна за решавање проблема у математици, информатици и сродним областима,
– стицање могућности за укључење у развојни и научни рад, на решавању проблема из математике и других области, где је потребна примена математичких алата,
– развој склоности и способност укључења у тимски рад,
– унапређење квалификационе структуре становништва,
– задовољење потребе за стручним и квалификованим кадром, у друштвеним, услужним, привредним и другим делатностима,
– пружање адекватног образовањаа које мастеру математичару омогућава даље стручно и научно усавршавање,
– омогућити такво образовање које студенту омогућује мобилност на образовном простору током студирања и светском тржишту након тога.
Општи циљеви студијског програма основних академских студија Математика су:
– оспособљавање за различите послове и занимања у институцијама у друштву, државној управи, јавном и приватном сектору, који укључују примену математике, аналитички начин размишљања и способности математичког моделовања различитих проблема,
– обезбеђење академског образовања које излази из уско стручног оквира;
– развијање свести о вредностима савременог друштва;
– развијање апстрактне и аналитичко-синтетичке способности дипломираног математичара, његове самосталности и иницијативе у решавању математичких проблема;
– развијање критичког односа према свим питањима из области математике и науке уопште;
– развијање способности разумевања математичких метода и техника;
– развијање способности извођења логичке аргументације у општијим ситуацијама;
– развијање способности моделирања неког нематематичког проблема;
– развијање свести студента о неопходности перманентног образовања;
– оспособљавање студента за коришћење стручне литературе и савремених информационо-комуникационих технологија у циљу даљег самосталног усавршавања;
– развијање вештина комуникације и тимског рада и рада у мултикултуларној средини;
– оспособљавање за наставак даљег школовања на мастер академским студијама математике и другим сродним научним областима.
Посебни циљеви програма обухватају едукацију кадрова који ће бити оспособљени за:
– стицање неопходних знања за решавање проблема у математици, примењеним областима математике, информатици и другим наукама,
– стицање компетенција за укључивање у образовни систем уз одговарајући одабир изборних предмета из групе педагошко-психолошко-методичких предмета и усмерења у оквиру стручне праксе;
– савладавање вештина потребних да своја знања на адекватан начин преносе ученицима у основној или средњој школи;
– рад у развојним и истраживачким центрима, савременој индустрији, привредним коморама, финансијским институцијама и органима управе;
– даље самообразовање из математике и других области у којима она има примену
Савладавањем студијског програма ОАС Математика студент стиче следеће опште способности:
– способност логичког мишљења, формулисања претпоставки и извођења закључака у решавању проблема;
– примена продубљених и проширених знања и вештина у пракси уз могућност индивидуалног и тимског рада;
– праћење и разумевање савремених кретања, како у струци, тако и у друштвеном окружењу;
– примене знања у пракси;
– способност критичког и самокритичког мишљења и приступа;
– способност презентовања резултата свог рада;
– развој комуникационих способности и спретности, као и сарадња са ужим социјалним и међународним окружењем;
– континуирано усавршавање праћењем најновијих постигнућа у области математике;
– поштовање и примена принципа професионалне етичности.
Савладавањем студијског програма ОАС Математика студент стиче следеће предметно-специфичне способности:
– познавање и разумевање основних математичких дисциплина;
– разумевање теоријских модела, поступака, принципа и концепата у области математике;
– добијање потребне стручне, дидактичко-методичке и педагошко-психолошке компетенције за успешно реализовање свих образовних програма из области математике на нивоу основне и средње школе;
– повезивање и примена различитих математичких дисциплина;
– повезивање математичких дисциплина и сродних наука;
– примена стечених знања у решавању практичних проблема из различитих области;
– способност праћења и примене новина у области математике и сродних наука;
– коришћење стручне литературе и савремених информационо-комуникационих технологија у стицању знања из области математике и сродних области;
– способност анализе и процене исправности резултата свог и туђег рада;
– способност за успешан наставак школовања на мастер академским студијама математике и сродних области.